ANUGERAH KHAS TERBAIK PMR 2010 |
FARZANAH ADUTRA LAILY BT KHANZEB | 5A |
ANUGERAH KHAS TERBAIK SPM 2010 |
NORKIFLI BIN AMIRUL | 7A |
MOHD AZMAN BIN SAMSUDDIN | 5A |
NOORLIZA BINTI SAWAHIROL | 5A |
NORHAWA BINTI NUL MUHAMMAD | 5A |
NURUL ATIKAH BINTI JAIRUL | 5A |
ROSAIDA BINTI ALHAMID | 5A |
ANUGERAH KHAS PENOLONG KANAN PENTADBIRAN 2010 |
MUHAMMAD LAZIM BIN BUJANG SILAM |
ANUGERAH KHAS PENOLONG KANAN HAL EHWAL MURID 2010 |
MOHD BADARUDDIN BIN ABDUL ISARAH |
ANUGERAH KHAS PENOLONG KANAK KOKURIKULUM 2010 |
ROSAIDA AL-HAMID |
ANUGERAH KHAS PENOLONG KANAN PETANG 2010 |
KHATIZAH BINTI ISMAIL@INSANI |
ANUGERAH TOKOH NILAM 2010 |
AL-AIYOBI BIN KARIM (4J) |
AKTIVITI BIDANG KEMANUSIAAN SMK KABOGAN
1.0 PENDAHULUAN
Sepanjang bulan Januari hingga Julai 2008, pelbagai aktiviti atau program telah dirancang oleh Bidang Kemanusiaan untuk meningkatkan pencapaian prestasi pelajar dalam bidang akademik. Terdapat tujuh panitia yang berpayung di bawah bidang kemanusiaan yang mana kesemua panitia ini saling bekerjasama dalam usaha meningkatkan pencapaian pelajar melalui aktiviti-aktiviti yang telah dilaksanakan.Laporan ini disediakan untuk melihat sejauhmana aktiviti yang telah dirancang oleh Bidang Kemanusiaan dan unit-unit di bawahnya telah dapat dilaksanakan dan mengambil tindakan sewajarnya jika aktiviti atau program penting yang sepatutnya dilaksanakan tidak dijalankan.
1.0 OBJEKTIF PROGRAM / AKTIVITI
Terdapat beberapa objektif :
1.1 Meningkatkan prestasi pelajar dalam bidang akademik.
1.2 Memantapkan pengajaran guru melalui aktiviti pencerapan yang dilakukan oleh pihak pentadbir, Ketua Bidang dan Ketua Panitia.
1.3 Mendedahkan pelajar kepada peningkatan pengetahuan sedia ada melalui program berbentuk amali.
1.4 Mewujudkan semangat kerja berpasukan.
2.0 LAPORAN PROGRAM / AKTIVITI
(LAMPIRAN)
3.0 ANALISIS PROGRAM/AKTIVITI
3.1 KEKUATAN
4.1.1 Kerjasama dan komitmen guru dalam setiap program.
4.1.2 Guru-guru opsyen yang mengajar subjek-subjek tertentu.
4.1.3 Kerjasama pihak pengurusan dalam setiap aktiviti yang
dilaksanakan.
3.2 KELEMAHAN
3.2.1 Guru yang mengajar subjek-subjek tertentu terdiri dari mereka yang bukan opsyen.
3.2.2 Tidak semua guru memberikan komitmen yang baik dalam setiap aktiviti.
3.2.3 Kehadiran pelajar terutama ke kelas tambahan kurang memuaskan.
3.2.4 Terdapat kekangan masa dan kewangan dalam aktiviti yang dilaksanakan.
3.3 PENAMBAHBAIKAN
3.3.1 mendapatkan guru opsyen.
3.3.2 Mengadakan kursus peningkatan profesionalisme untuk guru-guru sebagai refresh dan meningkatkan motivasi guru.
3.3.3 Mengurangkan kekangan masa dan kewangan dalam setiap aktiviti.